a). Introducere
Invitați copilul să participe la activitate spunându-i că veți  sorta pom-poame pe culori. Mergeți și luați împreună materialele de care aveți nevoie și aduceți-le pe o tăvița la măsuța voastră obișnuită de lucru. Așezați-vă în dreapta copilului și numiți fiecare material în parte. „Acestea sunt pom-poane, acestea sunt cartonașe cu numere, acestea sunt fișe de lucru, aceasta este o pensetă.”
b).  Pregătiți setul de cartonașe
Luați setul de pom-poane și aranjați-le în fața Dumneavoastră, un pic mai sus. Luați planșele de lucru și puneți-le în fața voastră. 
c). Sortați și numiți culorile
În funcție de etapa de dezvoltare a copilului, fie:
Izolați denumirea  “Aceasta este culoarea...” pe care copilul trebuie să o învețe. Se repetă cuvântul de mai multe ori, pronunțându-l clar.
Fie...
Solicitați copilului să arate culoarea. “Arată-mi culoarea...”.
Sau cereți copilului să numească culoarea, cu ajutorul întrebării „Ce culoarea este aceasta...?”.
Luați din bol un pom-pom și spuneți: „Are culorea ... și am să îl pun în grupul de ... „. Luați  următorul și faceți la fel până ați epuizat pom-poanele din bol. La final veți avea pom-poanele sortate pe culori.
d). Puneți pom-poanele pe planșe
Începeți prin a analiza prima planșă, numiți culorile unde vor fi poziționate pom-poanele. Apoi luați cu penseta pom-poane și puneți-le la locul potrivit.
e). Invitați copilul să încerce
f). Puneți totul la loc
Când a terminat, puneți totul în locul de unde a fost luat și multumiți copilului pentru că a lucrat cu Dumneavoastră.

Download file

Etichete:  Jocuri cu pompoms  trei ani  un an  Activități senzoriale  patru ani  doi ani  Pompoane multicolore  Cognitiv  Abilități motorii fine  Senzorial  Mașinuțe  sase ani  Mijloace de transport  Pensetă  Motor  Activităţi grădiniţă  Activităţi copii  Fișe tipărite  cinci ani


comments powered by Disqus