a). Introducere
Invitați copilul să participe la activitate spunându-i că veți potrivi perechi de cartonașe cu vehicule pe ele. Mergeți și luați împreună materialele de care aveți nevoie și aduceți-le pe o tăvița la măsuța voastră obișnuită de lucru. Așezați-vă în dreapta copilului și numiți fiecare material în parte. „Acestea sunt cartonașe cu vehicule lipite pe ele.”
b). Pregătiți materialele pe masă
Luați în mod aleatoriu cartonașele din coșuleț și puneți-le pe masă. Aranjați cartonațele în două sau trei rânduri în funcție de câte dopuri ați pregătit. Ideal ar fi să le așezați pe mai multe rânduri. Puneți-le cu fața pe care sunt lipite vehiculele în jos. Folosiți 2-3 perechi dacă vă jucați cu copii mai mici.
c). Întoarcerea pieselor
Cu arătătorul și degetul mare de la mâna stângă prindeți un cartonaș și întoarceți-l. Așezați-l cu grijă în același loc cu fața în sus. Repetați mișcarea pentru o altă piesă, aleasă aleatoriu.
d). Căutarea celorlalte piese pereche
Piesă, pentru a căuta perechea aveți două posibilități în funcție de dezvoltarea copilului. Fie continuați să întoarceți piesă după piesă până găsiți perechea, fie, dacă copilul este mai avansat atunci  când le întoarceți cu fața în sus și modelul nu se potrivește, le întoarceți imediat înapoi. Dacă ați găsit perechea potrivită atunci scoateți-o din joc.
Această activitate o puteți face pe ture, o dată aveți Dumneavoastră o mișcare, o dată are copilul sau se poate juca solo, copilul singur găsește perechile.
e). Puneți totul la loc
Când a terminat, puneți totul în locul de unde a fost luat și multumiți pentru că a lucrat cu dumneavoastră.

 

Etichete:  trei ani  patru ani  doi ani  Cognitiv  Senzorial  Foarfece  Mijloace de transport  Motor  Activităţi grădiniţă  Model  Activităţi copii  Fișe tipărite


comments powered by Disqus