a). Introducere
Invitați copilul să participe la activitate spunându-i că veți  pune mașinuțe în garajul potrivit. Mergeți și luați împreună materialele de care aveți nevoie și aduceți-le pe o tăvița la măsuța voastră obișnuită de lucru. Așezați-vă în dreapta copilului și numiți fiecare material în parte. „Acesta sunt mașinuțele și acestea sunt garajele.”
b).  Pregătiți setul de cartonașe
Luați setul de cartonașe și aranjați-le în fața Dumneavoastră, unul cu mașini și altul cu garaje. 
c). Sortați și numiți culorile
În funcție de etapa de dezvoltare a copilului, fie:
Izolați denumirea  “Aceasta este culoarea...” pe care copilul trebuie să o învețe. Se repetă cuvântul de mai multe ori, pronunțându-l clar.
Fie...
Solicitați copilului să arate culoarea. “Arată-mi culoarea...”.
Sau cereți copilului să numească culoarea, cu ajutorul întrebării „Ce culoarea este aceasta...?”.
d). Puneți mașinile în garaje
Începeți prin a analiza primul set de cartonașe, cel cu garajele, numiți culorile unde vor fi poziționate mașinile. Luați din setul  de cartonașe cu mașini o mașinuță și spuneți: „Are culorea ... și am să o pun în grupul de ...” Luați  următoarea și faceți la fel până ați epuizat toate mașinile.
e). Puneți seturile sortate înapoi în fața Dumneavoastră și invitați copilul să încerce și el.
f). Puneți totul la loc
Când a terminat, puneți totul în locul de unde a fost luat și multumiți copilului pentru că a lucrat cu Dumneavoastră.

Etichete:  trei ani  Abilităţi motorii fine  Activități senzoriale  patru ani  doi ani  Mașinuțe  Senzorial  Foarfece  Mijloace de transport  Motor  Activităţi grădiniţă  Culori  Activităţi copii  Fișe tipărite


comments powered by Disqus